Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is eigenlijk het aller grootste eiland van de hele wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is jou definitie van eiland? Je geeft niet aan dat het per land dient te zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is afgesproken dat Groenland het grootste eiland ter wereld is. Australië wordt gezien als een continent, zou het land als een eiland gezien worden dan is het met een oppervlakte van 7.686.850 km² wél het grootste eiland ter wereld (tegen 2.166.086 km² voor Groenland)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, je bent me net voor! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, Groenland is het grootste eiland met één land.
(Australie zou daarom ook al verliezen, dat de staat Hutt River een land is binnen Australie). Zuid Amerika wordt nu geheel omringd door water, gescheiden door het panama kanaal.

Andere antwoorden (2)

In principe kun je elk werelddeel als eiland zien.

Europa en Azie in dit geval als één. Dus is denk deze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond Texel ook wel heel groot. Heb daar een keer op de Horst gelopen en dacht dat er geen eind aan kwam! Ik stem dus op Texel. Kon gelukkig nog net paal 9 halen voor een biertje anders had ik er nu nog lopen dwalen!
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....uhhhh...de wereld gaat íétsje verder dan NL...éven je hoofd uit het graanveld kierewieten, Johan !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor de humor. Moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je het,of heet je alleen maar zo? +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding