Heeft Tjechie ook bergen?

Ik had gehoord dat de alpen nog een stuk doorlopen tjechie in?

Klopt dit? zoja hoe heet dit gebied?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee, in Tsjechië heb je het Reuzengebergte, op de grens met Polen.
Hoogste top: De Sněžka (Sneeuwkop), 1602 meter.

Toegevoegd na 38 seconden:
Dus wel een berg(je) maar niet de Alpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen bergje, maar zoals de naam al verklapt: gebergte. Bovendien, meer naar het oosten aan de grens van Slowakije heb je ook een gebergte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allemachtig, de minkukeltjes hebbenw eekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens een berg van 1600 meter kan ik niet serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de poolse kant heet het gebergte de karpaten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Tsjechie heb je geen alpien gebergte. Op de grens tussen Slowakije en Polen ligt het Tatra-gebergte, wat toppen heeft die hoger zijn dan 2000 meter.

De Tatra is geen stukje van de Alpen, maar is wel gevormd tijdens dezelfde gebertevormende fase als de Alpen, de zgn. alpiene orogenese. Zie linkje naar Wikipedia met meer informatie.

Trouwens: dit is een heel mooi gebied om te wandelen of te skiën, echt een aanrader voor een vakantie!