Kan het Kingman rif als een eiland worden beschouwd?

Aangezien het volgens Wikipedia behoort tot de categorie "kleine afgelegen eilanden"

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Het Kingman rif behoort tot de Line-eilanden. Maar het is een rif, en geen eiland. En Palmyra is een atol, maar dat behoort tevens tot de Line-eilanden.

Een rif is een smal langgerekt ondiep gedeelte in zee, gevormd door uitstekende rotsen of een zandbank. Een atol is een ringvormig of hoefijzervormig koraaleiland, oorspronkelijk gevormd rondom een onderzeese berg van vulkanische oorsprong. Een eiland is een landoppervlak dat aan alle kanten omringd is door water, maar kleiner is dan een continent en groter dan een rots of een zandbank.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de duidelijkheid: het antwoord op de vraag is Nee.
Amadea