Waarom wordt er voor de Engelse taal vaak een gecombineerd Brits-Amerikaanse vlag gebruikt?

Ik zie best vaak zo'n vlag als de afbeelding als het om de Engelse taal gaat. Waarom is de helft Amerikaans? De vlag van de taal is toch altijd van het land waar de taal zijn oorsprong heeft? De vlag van de Nederlandse taal is volgens mij altijd de 'volle' vlag van Nederland, niet een combi van Nederland en Belgie oid. En waarom staan landen als Canada en Australie er dan niet bij?

Verder: vinden de Britten dit goed? Ik zou als ik Brits was hier niet blij mee zijn..

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat de oorsprong van de Amerikaanse taal ligt in de Britse en zoveel verwant zijn, dat er globaal hetzelfde bedoeld wordt wanneer er iets in deze taal staat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Portugees en Braziliaans, wat ook dezelfde oorsprong heeft maar totaal verbasterd is van elkaar.

Het zijn de enige twee landen waar meer dan 95% Engels spreekt. En waar het grootste aantal inwoners Engels als eerste taal heeft: UK 58M, VS 215M. Eigenlijk zou alleen de Amerikaanse vlag moeten worden getoond. Wat ze op dat eiland voor de Zeeuwse kust spreken boeit niet.