Waar kan je restanten van WO2 &WO1 vinden in Belgie?

Ik woon in Belgie aan de linkerkant van Brussel en wil een metaaldetector kopen om misschien restanten te vinden. Ik woon in een gebied met redelijk wat bossen en weinig mensen. Hopelijk weten jullie hier meer over (waar er veel gevochten werd)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.3K
Inekez1
6 jaar geleden
Houd er rekening mee dat je in België een vergunning nodig hebt om met een metaaldetector te mogen werken. Bovendien mag je niet zomaar overal gaan graven. https://www.detectordirect.nl/wetgeving.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Slag in de Ardennen. Bastogne.En er zijn wel meer slagvelden te vinden.

Antwoorden (3)

Bij onder andere Ieper en Diksmuide is in de Eerste Wereldoorlog zwaar gevochten. Misschien vind je daar in de buurt iets wat je zoekt.
6 jaar geleden
Ieper is de plaats waar 5 veldslagen werden uitgevochten in WOI. Genoeg reden om hier te gaan zoeken.

"In de loopgraven en in het niemandsland rond de stad sneuvelden ongeveer een half miljoen mensen tussen 1914 en 1918. Onder hen niet alleen Duitsers, Fransen, Britten en Belgen maar ook Marokkanen, Algerijnen, Tunesiërs, Senegalezen, Canadezen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, Zuid-Afrikanen, Chinezen, Indiërs, Jamaicanen en nog vele andere nationaliteiten.

Tijdens de vier jaar durende oorlog werd de stad in het hart van de Ieperboog letterlijk met de grond gelijkgemaakt. De laatst overgebleven inwoners werden begin mei 1915 verplicht geëvacueerd. Vanaf dan woonde er niemand in de spookstad Ieper.
Begin 1919 keerden de eerste bewoners naar hun vernietigde stad terug en begon schoorvoetend de wederopbouw. De eerste jaren woonden de teruggekeerde en de nieuwe Ieperlingen in houten noodwoningen.
Vanaf 1921 kwam de wederopbouw pas echt op gang."

Toegevoegd na 12 minuten:
Ardennen: Bastogne/Bastenaken en Malmedi

https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_de_Ardennen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor de kust van Oostende hadden ze honderden gifgas granaten gedumpt,die liggen er nog steedsOmdat men toen niet wist wat ze er mee aanmoesten