Een bron, of gletscher.

Toegevoegd na 7 minuten:
O, je schrijft het als gletsjer.
Een gletsjerrivier is een rivier die volledig wordt gevoed door het smeltwater van gletsjers. Dit in tegenstelling tot gemengde en regenrivieren.
Omdat een gletsjerrivier alleen wordt gevoed door smeltwater van gletsjers, komen deze rivieren in pure vorm nauwelijks voor. Al snel nadat de gletsjerrivier is ontsprongen zal ook regen- en grondwater in de rivier stromen en is er sprake van een gemengde rivier.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Plus, of bron
Hier ontspringt de rivier de Maas
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maas#/media/File:Maas_bron_1.jpg