Eigenlijk kook je. Een mens bestaat voor ca. 70% uit water. Ik denk daarom dat je ontploft. De expansie van water naar gas is 100 voudig uit mijn hoofd gezegd.

Maar verder zul je verbranden. Een mens bestaat ui biomassa en dit is een combinatie van kool-waterstoffen met diverse andere elementen.

En dat is tegelijkertijd waarom we verbranden. Alleen elementen kennen een smeltpunt.. en dus een verdampingspunt. Ter info, een element is een enkelvoudige stof die vermeld staat op het periodieke stelsel.

Dus als we in lava vallen, dan exploderen we, dan verbranden we en daarna smelten zelfs de atomen waaruit we bestonden en is al het water verdampt.

Wat er in ieder geval gebeurt is dat je dood bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Eerst ontploffen en dan smelten? Dat moet je me toch eens uitleggen hoe dat kan??

Andere antwoorden (10)

Mensen smelten niet zo goed. Je verbrandt.
13 jaar geleden
Je verbrandt en komt heel snel in shocktoestand waardoor je het verder niet zo bewust meer meemaakt. Immers is bij brandwonden met 20% shocktoestand, bij lava gaat het nog sneller (lijkt me zo).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst verbrand je. Daarna wordt je vernietigd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Yeah! Eerst dood en dan in mootjes. Zo mag ik het horen!
Je verbrandt. Sterker nog: Zo goed als alle mensen branden op als ze eenmaal "aan" zijn; de energie die vrijkomt bij het verbranden van je lichaamsvet is genoeg om alles wat niet uit zichzelf blijft branden te laten verdampen of mee te laten gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hitte is zo hopog dat je verbrandt, smelten duurt langer, daar heb je de tijd niet eens voor
13 jaar geleden
mensenlijke bewijzen zijn er te vinden op deze planeet

een eiland die ineesn overspoelt werd door lava

de mensen zijn verkoold : alsof ze nix van de lava gemerkt hebben

het zijn levende standbeelden geworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Welnee, gekkie. In Pompei hebben ze de LEGE ruimten in de lava met gips laten vollopen waar ooit mensen inzaten.
Je zal verbranden, maar dat maak je niet meer levend mee. Vóór je de lava raakt ben je al dood door de hitte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het vergelijken met een crematie maar dan vele malen sneller. Menselijk lichaam bestaat voor het grootste gedeelte uit vocht. Het vocht verdampt de rest verbrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je in aanraking komt met lava dan verbrand je,
door heet gas dat uit de vulkaan komt verdamp je.
Overgens zul je van beide niet veel merken, door de hoge temperatuur barsten je longblaasjes en ben je vrijwel gelijk dood.

De lugubere gevolgen werden ontdekt in de boothuizen van Herculaneum, grote boogvormige stenen ruimten aan de toenmalige zee. Vanaf 1982 zijn daar ruim driehonderd lijken aangetroffen. ‘Die mensen zijn daarheen gevlucht in de hoop niet bedolven te worden en misschien weg te komen’, verduidelijkt Moormann. ‘Ze werden door het hete gas niet verbrand, maar verzengd.’ Binnen seconden verdampte al het vocht in hun lichaam, dat in verkrampte houdingen werd geconserveerd onder de luchtdichte laag lava.

Verder in het stadje zijn amper lijken gevonden, zodat wordt aangenomen dat de meeste van de vier-, vijfduizend Herculanensers hebben kunnen vluchten. In Pompeii, zo’n twintigduizend inwoners, zijn ruim 1100 mensen omgekomen. Hun lichamen zijn vergaan, omdat door de aslaag boven hen wél zuurstof kon dringen. Slechts natuurgetrouwe afdrukken bleven hier over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar merk je helemaal niets van, binnen een seconde ben
je voledig verbrand en verschroeid.