33,74 miljoen in 2009. kga ff verder zoeken nr recentere cijfers.

Toegevoegd na 2 minuten:
34.030.589 dat is van 2011
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die fokken snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vind je het gek, met die strenge winters daar!
33.9miljoen (2010) Met gemiddeld 3.7 mensen per vierkante kilometer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
The World Factbook van de CIA is your friend!

Geschatte inwoners op 1 juli 2011: 34.030.589
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, om rn bij de 34 miljoen.
Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Canada
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bevolkingssamenstelling De meeste van de 33.487.208 (2009) inwoners van Canada wonen in een strook van 200 kilometer langs de grens met de Verenigde Staten. Deze grens volgt voor een groot deel de 49e breedtegraad, de langste onverdedigde grens tussen twee landen. De noordelijke delen van de provincies, honderden kilometers verder naar het noorden, zijn dan ook schaars bevolkt. Nog schaarser bevolkt zijn de noordelijk van de provincies gelegen territoria.

De inwoners van Canada noemt men Canadezen. De oorspronkelijke bevolking bestaat uit In Uit en Indianen. De eerste grote groepen immigranten uit Europa waren Engelstaligen alsmede Franstaligen. De laatsten vormen in de provincie Québec de meerderheid en daar is Frans de (enige) officiële taal.

Canada is altijd een immigratieland geweest en er zijn dan ook mensen vanuit de hele wereld te vinden. In het westen zijn veel Oekraïners neergestreken. Op vele plaatsen zijn ook Nederlandstalige immigranten te vinden, die er vooral in de jaren van na de Tweede Wereldoorlog naar toe zijn gegaan. Ook uit Azië zijn velen naar Canada getrokken, vooral naar de westkust waar veel Canadezen van Chinese origine wonen. In de jaren 80 en '90 zijn veel Chinezen uit Hongkong naar Vancouver verhuisd. In Québec zijn gemeenschappen uit Haïti en Franstalig Afrika.
Bronnen: