Wat is dit schijnbare rasterpatroon in de Atlantische Oceaan ten westen van Ierland dat zichtbaar is op de sattelietstand van Google Maps?

Het lijkt een soort van rasterpatroon op de oceaanbodem; zodanig regelmatig dat het niet van natuurlijke oorsprong lijkt te zijn
https://www.google.com/maps/@51.5824559,-18.8033092,204354m/data=!3m1!1e3

Toegevoegd na 10 minuten:
Het rasterpatroon is ook exact oost-west en noord-zuid georiënteerd hetgeen humane oorsprong suggerreert

7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie er weinig onnatuurlijks aan. Als het een artefact zou zijn, zou het een buitengewoon ONregelmatig artefact zijn. En regelmatige structuren in de natuur zijn geen bijzonderheid.
ronron1212
7 jaar geleden
Zijn waarschijnlijk bergen kijk op de kaart maar verder over de wereld en je ziet het regelmatig
tinus1969
7 jaar geleden
Het zijn onderzees bergketens; de vraag is hoe betrouwbaar dit soort bergketens zijn ingetekend - we zien ze immers niet.

Het beste antwoord

Dat rasterpatroon is gewoon de plaats waar een schip is geweest om hoge-resolutie gegevens van de hoogte van de zeebodem te verzamelen. Op de meeste plaatsen wordt de topografische hoogte van de zeebodem (bathymetrie) afgeleid van satellietmetingen van het zeeoppervlak. Dit is de zogenaamde "voorspelde bathymetrie". Dit is veel minder betrouwbaar dan een directe meting met een schip.

In dit geval hebben waarschijnlijk een aantal schepen bathymetrische gegevens verzamelt. Het lijkt erop dat deze gegevens niet precies overeen komen met de voorspelde bathymetrie. Hierdoor verschijnt een raster in de vorm van de route die het schip heeft gevaren. Het laat zien hoe weinig we eigenlijk van de zeebodem af weten.

Er zijn veel nog wel meer plaatsen waar soortgelijke sporen zijn gevonden. De tracks zijn met name zichtbaar waar de zeebodem is gesedimenteerd en erg glad, net als hier. Dit soort onregelmatigheden zijn een functie van de targeting studie locaties en het minimaliseren van de tijd (en kosten) van het onderzoek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Poet
7 jaar geleden
Ja dat moet het zijn! Dank!