Ja. De draairichting van de aarde zal niet wisselen. Hooguit zal de polariteit van het aardmagnetis veld verandert zijn. Maar zelfs als een omdraaing zo snel zou gebeuren, zullen we oost niet west gaan noemen. Daarvoor zijn we niet afhankelijk genoeg meer van magnetisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, 1000 jaar is helemaal niets in ons zonnestelsel, binnen die tijd vinden geen grote veranderingen plaats.
13 jaar geleden
Ja. Tenzij er in de tussentijd een groot, katastrofaal evenement gebeurd (bijvoorbeeld een hele, hele heftige impact) die de aardas zo omgooit dat het andersom zal zijn. Maar de kans dat we zoiets dan zouden kunnen bekijken is redelijk klein - dat soort evenementen heeft lage overlevingskansen, zeker voor gecompliceerde organismen als wij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en 1000 jaar later ook nog!