Nee, dat klopt niet. Edelstenen genereren geen enkele energie.

Althans, voor zover bekend natuurlijk. We moeten altijd open blijven staan voor de mogelijkheid dat we morgen iets ontdekken dat we vandaag nog niet weten.

Maar tot nu toe wijst alles erop dat edelstenen geen enkele vorm van energie genereren. Er is met meetapparaten nooit enige vorm van energie gemeten. Er is nooit enige invloed van edelstenen op mens, dier of plant gemeten.

Zeker, er zijn mensen die beweren dat er wel degelijk een invloed is gemeten. Maar wanneer je probeert die metingen opnieuw uit te voeren blijkt telkens weer dat elk vermeend effect puur te wijten is aan het verwachtingspatroon van de proefpersoon, en niets te maken heeft met de edelsteen zelf.

--

Samenvattend: edelstenen (en andere stenen) genereren, voor zover wij hebben kunnen nagaan, geen enkele vorm van welke energie dan ook.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar geeft niet alle materie enige vorm van elektromagnetische straling? Of is dat alleen geldig voor levende organismen?
Ritsuka
11 jaar geleden
+
Cryofiel
11 jaar geleden
@elicrates, alle materie straalt elektromagnetische straling uit - althans, zolang die materie een temperatuur heeft die hoger is dan het absolute nulpunt. Dat geldt voor alle materie, of het nu om levende of om levenloze materie gaat, zowel voor vaste stoffen, vloeistoffen, als gassen. Deze straling is niet "kosmisch" te noemen.
Cryofiel
11 jaar geleden
@euc, juist antwoorden waar je niet op op zit te wachten kunnen heel waardevol zijn.     ;-) Of het wel of niet het antwoord is waar vraagsteller op zit te wachten, kan ik trouwens niet beoordelen. Ik heb op GV wel eens antwoorden gegeven waarvan ik dacht dat dit niet het door vraagsteller gewenste antwoord zou zijn, maar die uiteindelijk toch tot Beste Antwoord werden verkozen omdat vraagsteller er veel van had geleerd. Sindsdien laat ik me niet meer door de eerste schijn verleiden tot een oordeel. Los daarvan is de juistheid of onjuistheid van een antwoord onafhankelijk van de voorkeur van wie dan ook.

Andere antwoorden (1)

Nee, edelstenen geven geen enkele kosmische energie.
BTA (But Then Again) wat wil je met 'kosmische energie' ?
Welk apparaat hebt heb je dat 'loopt' op 'kosmische energie' ?