Klopt dit?

Wij hebben 1 nazi lopen op het werk,zodra iemand wat over hitler zeg wordt hij furieus,Hij meent dat de kinderbijslag die wij hebben puur aan hem te danken is,Is dat zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, Hitler voerde de kinderbijslag in en zorgde ervoor dat ieder gezin een auto had. Tuurlijk. Maar los van de vraag of dat waar is, zou ik niet met die nazi in discussie gaan op die manier. So what als Hitler het driemaandelijks zakcentje voor mensen die fokken invoerde? Hoeveel mensenlevens is dat zakcentje waard? Doordat jij nu op zoek bent naar informatie over de invoering van de kinderbijslag, geef je die nazi eigenlijk impliciet gelijk. Daarmee zeg je namelijk dat de vraag of Hitler de kinderbijslag invoerde relevant is, alsof je dan ineens een ander oordeel zou hebben over het vermoorden van miljoenen joden, homoseksuelen, zigeuners en gehandicapten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjopse en Suzy ik ben in die 21 jr dat ik met hem werk ook maar 4 keer in discussie gegaan,ik vroeg hem vrijdag ga je nou ook een keer 2 minuten stil zijn dinsdag,ipv respectloos doorwerken,toen zei waarom wat een onzin en vertelde wat ik vroeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ermee in discussie gaan is ook niet zo erg, je moet alleen oppassen dat je dat niet onder zijn voorwaarden doet. *Hij* wil de vraag of Hitler de kinderbijslag heeft ingevoerd mee laten spelen bij de vraag of het respectvol of onzinnig is om de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog (en trouwens alle slachtoffers van oorlogen sinds die tijd) te herdenken. Door uit te zoeken of dat waar is van de kinderbijslag, ga je eigenlijk al mee met die zieke gedachtegang. Een veel sterker argument zou zijn dat het er niet toe doet of Hitler de kinderbijslag heeft ingevoerd, snelwegen heeft gebouwd of voor mijn part persoonlijk iedere Nederlander 1000 gulden is komen brengen, omdat dat op geen enkele manier opweegt tegen de miljoenen doden die zijn gevallen als rechtstreeks gevolg van zijn regime. Die kinderbijslag is niets dan een afleidingsmanoeuvre. En het werkt nog ook, je besteedt nu tijd en energie aan het uitzoeken wat er waar van is. Terwijl ik zomaar durf te gokken dat de vraag of Hitler de kinderbijslag heeft ingevoerd ook bij jou totaal geen invloed heeft op jouw keuze om bij de dodenherdenking twee minuten stilte in acht te nemen. Dus mijn advies: laat je niet afleiden van de kern van de zaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Suzy,ik ken zijn truckjes onderhand wel,hij probeert ook jonge uitzendkrachten te manipuleren,maar het lukt hem niet,hij is zo geobsedeert over de 2e wo en Hitler dat hij best wel veel genegeerd wordt,zeker omdat hij al een laatste waarschuwing heb gehad als hij nog één keer de holecaust ontkent,hij is al56 en als hij ooit normaal wordt,wordt hij gelijk van blijdschap weer gek van de kinderbijslag wilde ik het gewoon weten,maar je heb gelijk dat heeft geen enkele waarde wat de meest vervloekste man die ooit op deze aarde heeft geleeft verder heeft gedaan thanks voor je antwoord en advies SuzyQ

Het beste antwoord

Hier kan je het al vinden: http://www.goeievraag.nl/vraag/kinderbijslag-ontstaan.35009

En hier is de bron van het beste antwoord:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderbijslag_(Nederland)

Het probleem is dat daar staat:
In Nederland werd op 1 januari 1941 een regeling voor loontrekkenden ingevoerd waarbij vanaf het derde kind kinderbijslag werd toegekend. Na de oorlog kwamen ook het eerste en het tweede kind aan bod.

Dus als je argumenten wilt hebben om jouw collega te weerspreken, zul je hier moeten lezen.
http://www.deregionale.be/web-de-regionale/pagina/geschiedenis.htm

In Nederland is er al een Kinderbijslag Wet van 1939.
Dr. J. (Jan) van den Tempel- Bracht in 1939 de Kinderbijslagwet in het Staatsblad, die voor loontrekkenden een kinderbijslag in het leven riep voor hun kinderen tot 15 jaar (vanaf het derde kind).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks ik zal het hem in de pauze laten zien

Andere antwoorden (4)

Kinderbijslag...dat weet ik niet maar wel de operaties van man naar vrouw en vrouw naar man. Dat kan nu...omdat die griezel daarmee begonnen was te experimenteren met de Joden. En van huid met tatoeages...maakte hij lampenkappen...hoe ziek kan iemand zijn.
Hoe kan iemand voor die griezel zijn...bah.
Wat rot voor je dat je daarmee moet werken. Lijkt me heel irritant. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je intikt : kinderbijslag bij de zoekfunctie, krijg je de antwoorden die papagaai 4 maanden geleden kreeg op de vraag hoe kinderbijslag is ontstaan, en daaruit blijkt, dat de kinderbijslaf afkomstig is uit Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Nederland werd op 1 januari 1941 een regeling voor loontrekkenden ingevoerd waarbij vanaf het derde kind kinderbijslag werd toegekend. Na de oorlog kwamen ook het eerste en het tweede kind aan bod. ik heb het over nederland,ik heb ook bij google gekeken net en ben bang dat hij gelijk heeft want dit staat bij wikipedia
Net zoals in Belgie is er tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederland een verder stapje gezet in de invoering van Kinderbijslag. Ik zoek even een Nederlandse link
Tijdens de oorlog waren er ontwikkelingen. Weinig, maar een ervan is deze. Het paste in de visie van Hitler op dat moment dat er een prikkel kwam op grotere gezinnen.
De motieven voor Hitler waren heel anders dan ze nu in Nederland zijn. Tegenwoordig is het een middel voor inkomenspolitiek.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderbijslag_(Nederland)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja volgens deze link van het vrije volk is de kinderbijslag in 1941 ontstaan, en dat was in de oorlog maar of dat door hitler kwam...