Door op goed geluk die kant op te varen.
14 jaar geleden
Amerika is ondekt door de Vikingen (daar is in de 19e eeuw bewijs voor gevonden), echter volgens de geschiedenisboekjes is Amerika ondekt door Columbus een Itilaan die werkte voor de Spanjaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe was Amerika voordat het ontdekt werd?
De eerste mensen trokken (waarschijnlijk ongeveer 20.000 jaar geleden) Amerika binnen over de Beringstraat. De Beringstraat is het stuk zee tussen Alaska en Siberië. Tijdens de ijstijd (van 600.000 tot 10.000 voor Christus) viel deze zeestraat droog en konden mensen vanuit Azië Amerika binnenkomen. Zij namen in korte tijd het hele continent in beslag. Dit waren de Indianen.
In het jaar 1000 na Christus kwamen de Noormannen via Groenland in Amerika. Zij noemden de Indianen “skraelings”. De Noormannen en de Indianen konden niet goed samenleven en daarom verdwenen de Noormannen weer uit Amerika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat verhaal ken ik ook, vandaar twee soorten indianen die niks gelijk hebben. De ene soort is van Japanse afkomst en de andere van Europese. Volgens dat verhaal zijn ze in een ijstijd jagend via de rand en zee in Amerika gekomen. Hoewel aannemelijk nog niet geheel bewezen.
Waarschijnlijk is het ontdekt door Mongolen die meer dan 25.000 jaar geleden via de Aleoeten naar Alaska zijn getrokken en waarvan we de afstammelingen nu Indianen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand weet het echt zeker. Het antwoord hangt grotendeels af van uw definitie van ’ontdekken’ en ’Amerika’.

Dit grote land was immers al eeuwenlang bewoond voordat Europeanen zelfs maar wisten dat het bestond. Begin 1493 keerde Christophorus Columbus naar Europa terug met ooggetuigenverslagen van zijn eerste reis naar Amerika. Hij was eigenlijk op de West-Indische eilanden aangeland.

Maar hij was niet de eerste Europeaan die in deze verbazingwekkende nieuwe wereld aankwam. Een groep blonde Scandinaviërs had kennelijk al 500 jaar eerder het vasteland van Noord-Amerika bereikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amerika is nooit ooit ontdekt! Hoe kun je nu iets ontdekken dat er al was en inwoners had?
Als het ooit ontdekt zou zijn,dan is dat door de(oer)Amerikanen gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees mijn HELE antwoord,het is niet zo lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben nooit verder gekomen dan America.
De aarde werd tot in de dertiende vlak gedacht :een vierkant. Het is de ongebreidelde gezonde nieuwsgierigheid van de mens om te ontdekken : toen Christophorus Columbus gesponsord door KoningFerdinand en Isabelle en nu een team van astronauten gesponsord door de VS. "Niets nieuw onder de zon." De zoektocht van de mens is oneindig.