ca. 100.000 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer 200.000 jaar geleden is de homo sapiens ontstaan in afrika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen als ons ontstonden ongeveer 200.000 jaar geleden.
maar er waren al mensachtige soorten voor ongeveer 6.000.000 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de bijbel en alle christenen 6010 jaar geleden kwamen Adam en Eva in het paradijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de wetenschap 150.000 tot 190. 000 jaar geleden
Zie bijgevoegde link
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkele-oorspronghypothese

Volgens de bijbelse chronologie tussen de 5000 en 6000 jaar geleden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De moderne mens" heet Homo sapiens en is er al voor ongeveer 250.000 jaar geleden. Echter, de Homo genus is misschien wel twee miljoen jaar oud.

Welke van onze voorouders noem je een mens?

We hebben verschillende naaste bloedverwanten in de menselijke familie. Onze naaste verwanten worden hierna aangeduid als Homo. Dit is het geslacht dat de moderne mens en onze naaste verwanten, zoals de Neanderthaler (Homo neanderthalensis) en Flores mens (Homo floresiensis) omvat.

Beide groepen leefden buiten Afrika vóór onze voorouders Afrika verlieten (misschien 80.000 tot 100.000 jaar geleden). En beide overleefde tot vrij recent. Neanderthaler overleefde in West-Europa tot misschien wel 30.000 jaar geleden. Flores man overleefde tot misschien wel 15.000 jaar geleden op het Indonesische eiland Flores.

Voor meer info kijk op menselijke evolutie - Wikipedia, de vrije encyclopedie

Aangezien wij het product zijn van continue evolutionair proces is moeilijk te zeggen op welk moment de eerste mens leefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker leesbaar antwoord. +
De huidige mens is tussen de 140.000 - 200.000 jaar geleden ontstaan in Afrika. Dit weten we omdat het zogenaamde mitochondriale dna wordt doorgegeven langs de vrouwelijke lijn. Uiteindelijk kom je uit op de hypothethische eva waarvan alle mensen op de wereld afstammen. Deze eva lijkt uit afrika te komen. Het is natuurlijk niet zo dat deze eva plotseling ontstond, maar we weten wel dat de huidige mens in ieder geval zo lang geleden is ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens an sich is tussen de 140.000 en 250.000 jaar geleden ontstaan.Dat is wat men tegenwoordig aanneemt maar daar kan naar beide kanten nog wel een paar duizend jaar bijkomen of afgaan. Deze mens is deze maand precies 75 jaar geleden ontstaan,de draagtijd niet meegeteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat wil je, bloemen of taart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Felicitatie is voldoende Ed.
Ik blijf bij mijn antwoord op een eerdere, soortgelijke vraag - iets aangepast vanwege een iets andere vraagstelling;

Niemand kan je vertellen wanneer dat gebeurt is. Da’s een behoorlijk specifieke vraag.

De reden waarom niemand je kan vertellen wanneer een nieuwe soort ontstaat, is omdat de definitie van soort nogal lastig te bepalen is. De grenzen zijn onduidelijk, omdat het een geleidelijk proces betreft.

De meest gangbare definitie van "soort" houdt in dat een populatie zich in een reproductief isolement bevindt - wanneer het niet langer voor vruchtbaar nageslacht kan zorgen met een andere populatie, wordt gesproken van verschillende soorten. Je moet echter niet verwachten dat dit van de ene op de andere dag gebeurt. Een kind zal altijd tot de soort van zijn ouders behoren, alleen wordt bij reproductieve isolatie het verschil tussen verschillende populaties op gegeven moment zo groot dat er van twee soorten gesproken wordt. Je kunt binnen dat proces echter nergens een kind aanwijzen dat van het ene op het andere moment een andere soort is geworden. Die benamingen kunnen we nu maken, omdat de tussenschakels er niet meer zijn - maar het is een kunstmatige grens, omdat er historisch gezien een onafgebroken keten is.

Hoe dit gebeurt is, wordt nog altijd over gedebatteerd - er zijn hypothesen over semi-aquatische primaten waar we onze grotendeels kale huid aan zouden hebben te danken, er zijn hypothesen dat de domesticatie van vuur en het hiermee koken van vlees de ontwikkeling van onze hersenen een andje heeft geholpen door meer brandstof te leveren, en zo zijn er nog een heleboel stellingen, die allemaal waarschijnlijk een deel van het verhaal zijn.

Maar om te zeggen wanneer "de mens" is ontstaan, zul je dus duidelijk moeten definiëren wat je bedoelt met "de mens", en je zult zien dat er net voor deze mens een wezen zit dat hier zo ontzettend op lijkt, dat je zou zeggen dat deze dezelfde soort is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensachtigen zijn geevalueerd (niet volgens gelovigen overigens) en dat proces is zo ongeveer honderd duizend jaar geleden begonnen.
Ze hebben overigens net weer een "type' ontdekt in Afrika.