Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben ze in Nikoshima nog steeds last van radioactieve straling?

Toegevoegd na 23 minuten:
Oeps. Ik bedoel natuurlijk Hiroshima.

12 jaar geleden
13.5K
Snuffel
12 jaar geleden
Ik haalde Hiroshima en Fukushima door elkaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er was eigenlijk geen fall out bij deze kernexplosie, tenminste niet in Hiroshima zelf, al de restproducten van de kernexplosie (op 500 m hoogte meen ik) zijn namelijk in de stratosfeer beland en weggevoerd met de wind. Alleen neutronen die het aardoppervlak bereikten hebben atoomkernen op het land bereikt en daar sommige atomen radioactief gemaakt door neutronenvangst. Deze hoeveelheid late radioactiviteit was al verwaarloosbaar vergeleken met de andere directe effecten en is nu waarschijnlijk niet meer aantoonbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hiroshima bedoel je? Nee, dat is uitgewerkt maar of dat helemaal is weggevaagd weet ik niet. Er kunnen nog minieme aantallen straling zijn. Maar dat is waarschijnlijk niet schadelijk voor de bewoners, niet eens merkbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgewerkt - kan nog straling zijn. Dat spreekt elkaar tegen. Het woord "waarschijnlijk" is ook niet geweldig in een antwoord op GV.
Ik denk dat je Fukushima bedoelt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Fukishima hebben ze nog zeker last van de kernramp. Meestal duurt het járen voordat de straling compleet weg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Hiroshima en Nagasaki bommen ontploften op een hoogte van 600 meter en 503 meter, dan gevormd enorme vuurballen die stegen met de opgaande luchtstromen. Ongeveer 10% van het nucleaire materiaal in de bommen onderging splijting, de overige 90% is gestegen in de stratosfeer met de vuurbal.

Vervolgens is het materiaal afgekoeld en een deel van het begon te vallen met regen (zwarte regen) in de Hiroshima en Nagasaki gebieden, maar waarschijnlijk de meeste van de resterende uranium of plutonium werd op grote schaal verspreid in de atmosfeer. Door de wind, was de regen niet direct vallen op de hypocenters, maar in het noordwesten regio (Koi, Takasu gebied) van Hiroshima en de oostelijke regio (Nishiyama oppervlakte) van Nagasaki.

De maximale schatting van de dosis als gevolg van neerslag zijn 0,01-0,03 Gy in Hiroshima en 0,2-0,4 Gy in Nagasaki. De overeenkomstige doses op het hypocenters wordt aangenomen op ongeveer 1 / 10 van deze waarden.

Tegenwoordig is de radioactiviteit is zodanig klein dat het moeilijk is te onderscheiden van sporen (waaronder plutonium) van de radioactiviteit veroorzaakt door de wereldwijde gevolgen van atmosferische (in tegenstelling tot metro) atoom-bom testen die werden over de hele wereld uitgevoerd in de afgelopen decennia, met name in de jaren 1950 en 1960.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding