Wat is een off-reserve? (m.b.t. bosgebied)

In wetenschappelijke artikelen over bosgebieden wordt veelal gesproken over 'reserve' en 'off-reserve'? Ik snap dat een 'reserve' een bosreservaat is, maar wat is dan een off-reserve? Is dit dan een 'niet-reservaat'?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Off-reserve kun je het best vertalen als "buiten reservaat wonend(e)".

Het is in feite een inkorting van "off-reserve living native people/person".

Dit begrip wordt gebruikt in de VS en Canada en verwijst dan dus naar indianen die niet (meer) in een officieel indianenreservaat wonen.
Het verwijst dus niet naar een gebied maar naar mensen.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"Zich bevinden of leven in/op een plaats die geen deel uitmaakt van een aangewezen reserve"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Betekent dit dan dus dat een off-reserve een gebied is dat geen deel uitmaakt van een reservaat? Dat betekent dan dus ook dat een off-reserve dus eigenlijk een 'niet'-reservaat is toch?