Hoe heten deze stenen? http://nl.tinypic.com/r/1zokm6v/5

We moeten voor aardrijkskunde weten hoe deze stenen heten, weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Dat is een blauwe Agaat.

De belangrijkste vindplaatsen zijn Uruguay en Brazilië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat blauwe is Blauwe Agaat, dat kristal binnenin is bergkristal.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: Die links is alleen blauw agaat met wat onzuiver heden.
recht geld voor het 'onbijtoegevoegde'

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: Die links is alleen blauw agaat met wat onzuiver heden.
recht geld voor het 'onbijtoegevoegde'

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: Die links is alleen blauw agaat met wat onzuiver heden.
recht geld voor het 'onbijtoegevoegde'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n steen met een gat en kristallen er in noem je een geode. Ze kunnen ontstaan door afkoeling van opborrelend magma onder de grond. In magma zit altijd een deel gas, wat als het heel heet is gasvormig blijft, maar als het afkoelt gaat kristalliseren. Daarom krijg je van die mooie kristallen aan de binnenkant en een holte binnenin.

Je hebt geodes met allerlei kristallen er in. Vaak zie je ze ook met amethist (paars) of kwarts (doorzichtig/wit).