Welk eiland is het laatst ontstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je ontstaan door de natuur? Want door mensenhanden ontstaan er steeds meer eilandjes, bijvoorbeeld in Dubai.

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er ontstaan telkens nieuwe eilandjes en er verdwijnen ook eilandjes.

Als je bedoelt, welk bewoond eiland is de jongste, dan is dat Surtsey Island, voor de kust van IJsland. Een vulkanisch eiland dat pas in 1963 is ontstaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meest 'nieuwe' wat ik kon vinden via google is:
http://worldislandinfo.com/blog/index.php/2006/11/15/the-worlds-newest-island/
(staat ook een link naar foto's).
Maar dit is geen bewoond eiland.

Inderdaad wat boven mij al aangegeven staat is het laatst bewoonde(!) eiland.

Toegevoegd na 12 seconden:
laatst = nieuwste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe het eiland heet, maar dat ligt bij IJsland. Het is gevormd eind jaren 70 bij een magma uitbarsting.