Waar liggen de Dolomieten precies in Italië?

Sommigen beweren, dat de Dolomieten het hele Alpengebied in het Italië tussen het Oostenrijkse Tirol en de Po-vlakte liggen. Ik heb enkele dagen geleden met De Jong Intra een schitterende busrondrit, "Dolomietentocht" geheten, meegemaakt door het Italiaanstalige deel noordelijk van de stad Trento. Ook Meran(o) en Bozen / Bolzano zouden bij de Dolomieten horen. Alleen de voor de Dolomieten karakteristieke spitse kartelige bergformaties waren er weinig te zien rond Trento en ook niet rond die andere genoemde plaatsen. De prachtige bustocht bij Trento voldeed dus niet aan mijn verwachtingen. Ik heb in het verleden meer van die rotsformaties gezien, veel oostelijker, zo tussen het Pustertal en Belluno, denk ik mij te herinneren.

9 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Je hebt gelijk, het door jou bezochte gedeelte van de Dolomieten is minder indrukwekkend dan de oostelijke Dolomieten.
Zie kaartje voor een overzicht van de Dolomieten.
SimonV
9 jaar geleden
corzijlstra
9 jaar geleden
Het betreft hier de Brenta Dolomieten Die liggen noordwestelijk van de stad Trento. Daar ging die Dolomietentocht doorheen. Ik heb het kaartje, waarvoor dank, aan de reisorganisatie De Jong Intra gestuurd. Ik twijfelde eerst, dat die wel was doorgekomen, maar De Jong Intra mailde mij, dat het kaartje was ontvangen. Een teken dat ze er wel aandacht aan besteden. Mijn emailadres is corzijlstra@hotmail.com .