Zou de mens een asteroïde kunnen overleven ter grootte van de asteroïde die de dinosaurus heeft weggevaagd?

Zou de mens inventief genoeg zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Op een zekere wijze hébben we deze als soort al eens overleefd. Onze voorouders zijn immers de overlevenden van die inslag toen.

De mens is niet alleen inventief, maar hij is ook overal verspreid en heeft veel technologie om zich te beschermen. Zéker wanneer we de asteroide al ruim van tevoren aan zien komen. Met een beedje geluk kunnen we zelfs de hele impact voorkomen.

Als dat geen overleven is !!!
De hele mensheid én alle planten en dieren zouden gered zijn dankzij ónze technologie !

Maar stel dat die impact er toch van komt, dan zullen velen de dood vinden. Die genen die de klap wel overleven zullen een zware tijd tegemoed gaan en de wereld om ons heen zal zeker veranderen.

De mens staat bekend als een flexibel wezen. Dat opgeteld bij ons vernuft, technologie en verspreiding over de aarde is de kans groot dat we het nog wel een tijdje uithouden na zo'n impact.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, vind ik wel een goede. In feite HEBBEN we het al overleefd, anders waren we er nu niet geweest!
Alleen toendertijd, 65 miljoen jaar geleden, waren onze voorouders nog een soort van spitsmuizen, dat onder de grond leefde, al gewend was aan het donker, en een echte alleseter was.
Ik denk niet dat de meeste mensen dit zullen overleven... maar een deel waarschijnlijk wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eindelijk, eindelijk komt dan het onomstotelijke bewijs boven tafel. Wij stammen af van de spitsmuizen.In feite heel logisch. Nog gekker. Wij waren spitsmuizen. Nou er is nog nooit een oorzakelijk verband gelegd tussen een asteroïde en het uitsterven van dino's. In de tijd van de dino's waren er bovendien geen mensen. Dus wij hebben helemaal niets overleefd.

Andere antwoorden (3)

Uhm niet op de aarde, misschien in ruimteschepen, maar die zouden wel ver van de aarde moeten zijn vanwege de schokken die bij zo'n botsing ontstaan.
Of je gelooft in God en weet dat zoiets nooit zal gebeuren en dat geen asteroide de dinosauriers heeft weggevaagd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, meteor, asteroide... whatever!
Maar toch zijn toen niet alle zoogdieren uitgestorven. Waarom zou de mens dan wel uitsterven?
Als het een zelfde soort asteroide zou zijn dus zelfde grootte en dichtheid dan ja zeker. Als we onder de grond zouden schuilen en er genoeg eten in zouden opslaan dan kunnen we wss lang genoeg overleven totdat alle puin zal zakken zodat er weer zonlicht is. Ook zal het onder de grond veel kouder zijn dan oppervlakte waar alles waarschijnlijk zal verbranden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk zullen er weinig mensen direct door de inslag sterven, dus moeten er heel veel dus onder de grond gaan schuilen en voedsel inslaan. We kunnen natuurlijk de supermarkten leeghalen, maar daar doe je denk ik niet lang mee?
Hoe lang zouden we onder de grond moeten blijven?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
We zouden de klap onder de grond af kunnen wachten. Daarna zullen er nog een stel kleintjes komen door het puin wat terug op aarde valt. Onder de grond zou je wat tsoenamies en vuurstormen uit kunnen zitten, maar na een week of zo heb je het ergste wel gehad. Of het onder de grond de meest veilig plaats is met al die aarbevingen weet ik niet. Aan de andere kant is het in de atmosfeer ook niet bepaald rustig. Maar na de klap is er weinig reden onder de grond te blijven. De aarde is niet met radioactiveit o.i.d. besmet geraakt zoals na een kernbom.
Asteroïde is een verkeerde term, in het Nederlands spreek je over een planetoïde. In de context van een inslag spreek je dan weer over een meteoriet. (Vergelijk de uitgang -iet met namen van andere gesteentes.) Maar dat terzijde. Dat de dinosauriërs uitgestorven zijn door een enkele meteorietinslag, is een theorie die inmiddels alweer langzaamaan op losse schroeven is komen te staan. Er gaan steeds meer geluiden op dat de dinosauriërs zijn uitgestorven wegens een reeks van gebeurtenissen.

Of de mens van een enkele meteorietinslag te boven komt, hangt natuurlijk volledig af hoe groot het hemellichaam is en de omstandigheden waaronder het op Aarde inslaat. Als de Aarde compleet uit elkaar slaat, zoals toen Theia op Aarde insloeg (wat eigenlijk al geen meteoroïde of planetoïde was), dan zijn we het haasje. Maar een stuk steen dat een continent kan wegvagen, zal ons waarschijnlijk niet compleet uitroeien.

Toegevoegd na 25 minuten:
Tuurlijk is de Aarde niet compleet uit elkaar geslagen door de botsing met Theia. Wat ik bedoelde, is dat de gehele Aarde toen flink door elkaar is geschud. Als ik de fraaie animatiebeelden van tv mag geloven, veranderde de planeet in een vurige bol met lava overal, maar dat is iets anders dan compleet uit elkaar slaan.