Waarom lijken Kazachstanen op Chinezen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou, dat wat jullie zeggen klopt voor geen een meter. Ik ben zelf Kazaachs en het kan zijn dat Kazachstan naast China ligt, maar Cultuur en de originele taal van ons is echt niet hetzelfde als Chinees. Wij zijn Turks van oorsprong als je je verdiept in de geschiedenis dan zul je weten waarom. En betrouwbare boeken lezen als je graag de geschiedenis wilt weten. Nou is het zo dat DESTIJDS De Turken heel veel rijken hebben gehad en vaak in strijd zijn gegaan met de Chinesen. De eerste Turks rijk van de Turken heette: Asia Hun Imperium. En die die rijk bevonden zich Turken die nu zijn gesplitst en wie waren dat eigenlijk? Nou dat waren: Turkmenen, Kirgzisen, Oezbeken, Kazaachen, centraal aziatische Turken uit Turkije wat dus zij van oorsprong Turkmeens zijn, etc. Die zijn de ECHTE Turken. Qua taal, uiterlijk en vooral cultuur en geloof hebben heel veel dingen gemeen dan de Chinesen. De eerste echte Turkse rijk was zoals ik zei De Asia han imperium en die lag natuurlijk niet op het anatolische gebied, nee die lag echt beetje verdeeld over heel azië, en vervolgens hebben we veel rijken gehad waardoor ze zijn uiteen gevallen. Ik kan je zeggen dat de Turken die nu in het huidige Turkije leven eht geen Turk zijn, want de meerderheid is gemixt zoals in Amerika en al die andere landen. De beste vraag is: wie zijn Turken? en waarom? Ik ben zelf kazaachs mijn oma is oezbeeks, maar als iemand me vraag van welke afkomst ik ben zou mijn antwoord zijn: TURKS!

Antwoorden (2)

Kazachstan ligt naast China en dan is het dus niet zo vreemd dat er gelijkenis is.

Kijk eens naar Belgen, Engelsen, Duitsers en Nederlanders, die lijken ook op elkaar, niet allemaal, maar veelal wel.

Er zijn landen en grenzen en er zijn volkeren. Veel grenzen komen tot stand door oorlogen. Daardoor leven niet alle mensen van één volk bij elkaar, maar worden ze soms gescheiden door een grens in verschillende landen.

Kijk maar op een kaart [google maps] waar China ligt en Kazachstan.

Toegevoegd na 17 uur:
Dit was ik vergeten.

Je schrijft Kazachstanen [inwoners van Kazachstan], dat is niet juist.
In het Nederlands wordt Kozak [Kozakken] gebruikt. Kazach kan ook.

Het verschil: Kazach [enkelvoud, Kazaki is meervoud] is Russisch en Kozak is Pools [enkelvoud, Kozacy is meervoud].

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kozakken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Min-punten zijn niet erg, als er maar een reactie bij geschreven wordt WAAROM er gemind wordt.
Graag hoor ik van 2 minnaars de reden.
Ten eerste voordat ik je vraag beantwoord. Bewoners uit Kazachstan worden Kazachen genoemd.

Kazachstan en China liggen bij elkaar en hebben ongeveer dezelfde cultuur. Daarom lijken ze op elkaar. Daar toe behoren ook Mongoliërs en andere omringende landen. Die volkeren worden volgens mij de Oosterse ..... genoemd. Zo zijn wij Europeanen Westers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of eerder Kozakken, wordt in het Nederlands meer gebruikt.
Het verschil: Kazach [enkelvoud, Kazaki is meervoud] is Russisch en Kozak is Pools [enkelvoud, Kozacy is meervoud]. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kozakken