Van wie is het water in de Grote Meren in Amerika , van Canada of van de USA ?

In het droge midden van de USA zullen ze het water van de grote meren wel kunnen gebruiken , vervoer per pijpleiding is zeker mogelijk. Maar is het water van Canada , of gedeeltelijk van Canada , of is het water van niemand ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ergens door de meren loopt de grens, dus een gedeelte van Canada en een gedeelte van de USA.

Wat er zou gebeuren als de USA gaat pompen?
dan moeten ze eerst meer gaan pompen dan er richting de Atlantische oceaan stroomt en dat is veeel.

Dan duurt het nog wel even voordat het niveau echt merkbaar gaat dalen, maar als dat gebeurt, dan krijg je ruzie.

Waarschijnlijk veel politiek gedoe, uiteindelijk oorlog, maar zover zal het vast niet komen