Waar komen de zwaarste wervelstormen voor?

Toegevoegd na 24 minuten:
Sorry ik bedoelde geen tornado's, maar tyfoons, cyloons en hurricanes.

Toegevoegd na 24 minuten:
Sorry ik bedoelde geen tornado's, maar tyfoons, cyloons en hurricanes.

10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
In Amerika is een "tornado alley". Zo'n plek krijgt zo'n naam niet zo maar...
Antoni
10 jaar geleden
...maar ik schrijf mijn reactie niet in een antwoord, omdat ik niet zeker weet of daar de zwaarste wervelstormen voorkomen. Waarschijnlijk komen daar wel de meeste wervelstormen voor. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tornado_Alley

Het beste antwoord

Hoewel Alabama officieel niet binnen de Tornado Alley ligt en het aantal wervelwinden hier erg meevalt, is er wel kans op grote schade en ook op slachtoffers als gevolg van tornado’s. Dat komt doordat Alabama samen met Kansas het hoogste aantal tornado’s van de zwaarste categorie (EF5) telt.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In vrijwel alle tropische gebieden rond de Evenaar ontstaan orkanen. Het gebied waar het het meest voorkomt is waarschijnlijk het gebied van Midden-Amerika tot rond de Caribische eilanden en het zuid-oosten van de VS met name de staat Florida. Het ontstaan van Orkanen heeft geloof ik te maken met bepaalde golfstromen en luchtdruk die worden gevormd vanuit de oceaan .
Amadea
10 jaar geleden
Orkanen zijn geen wervelstormen!

Andere antwoorden (2)

klaarblijkelijk op de Fillipijnen ,als je het nieuws van de laatse 14 dagen gevolgd hebt windsnelheden van 380 km pur uur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rond de Filipijnen,
Op onderstaande kaartje kan je dat zien, de rode streepjes zijn de zwaarste cyclonen.