Hoe kwamen de mensen tussen 50.000 en 12.000 v. Chr. op Amerika terecht?

De Maya's waren er al voor Columbus Amerika bereikte. De Homo Sapiens zijn in Afrika ontstaan. Hoe zijn ze dan op Amerika terecht gekomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Gedurende het laatste glaciaal was het mogelijk om via Siberië zonder al teveel moeite naar Alaska te lopen; er zit slechts een klein stukje zee tussen, en met voldoende ijs en een lager zeeniveau wordt het begaanbare gedeelte gemakkelijker toegankelijk.

Omdat gedurende een glaciaal er grotere ijskappen zijn dan tegenwoordig, was er dus ook meer water opgeslagen in deze kappen, wat een lager zeeniveau mogelijk maakt. Wellicht is er ook een stuk ijskap geweest dat simpelweg over wat tegenwoordig de Beringstraat is gelegen heeft, waardoor er niet eens sprake was van een stuk zee tussen de beide continenten. En ijs is, wanneer dik genoeg, prima te belopen.

De eerste menselijke bewoners van het Amerikaanse continent zijn dus afkomstig vanuit Azië, via Siberië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vroeger was al het land op aarde 1 gebied
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was 200-135 miljoen jaar geleden. Amerika is al gescheiden door een grote oceaan langer als dat de aapmensen bestaan.
Zoals vorige antwoorder stelt zouden de eerste Amerikanen via de Beringstraat naar het continent gekomen zijn. 50.000 tot 10.000 jaar geleden. Genetisch zijn die volkeren verwant met Aziaten.
Helaas is er geen enkel 'bewijs' om die piste hard te maken . Ze is voorlopig louter speculatief ... de meeste onderzoekers volgen wel de Bering piste.
Een ander deel stelt dat die volkeren rechtstreeks met boten , of via zelfs Australië naar Amerika gekomen zijn ( gevolg doot een minderheid).
Door gebrek aan 'bewijs' zit men een beetje vast . Men weet wel dat de Vuurlanders reeds meer dan 10.000 jaar in (Centraal)-Zuid Amerka vertoefden ...en later helemaal naar het uiterste zuiden verdreven zijn om er deze eeuw tenslotte uit te sterven.