Wat is harmonische analyse?

Kan iemand mij uitleggen wat harmonische analyse is?

Er zijn verschillende mogelijkheden in de wiskunde, natuurkunde en de analyse van muziek. Hopelijk heb je wat aan de antwoorden, ik heb diverse linkjes toegevoegd. "Natuurkunde Binnen de natuurkunde kan de fourieranalyse helpen de partiële differentiaalvergelijkingen die horen bij diffusie en golven op te lossen. Ook in de kwantummechanica is het belangrijk, in verband met de Schrödingervergelijking. Binnen de astrofysica is fourieranalyse een belangrijk instrument bij astroseismologisch onderzoek". http://nl.wikipedia.org/wiki/Fourieranalyse "In de analyse van muziek wordt doorgaans gekeken en geluisterd naar hoe dit materiaal geordend is, en hoe de componist met dit materiaal zijn muzikale ideeën ordent. Deze ordening wordt vervolgens beschreven aan de hand van diverse methoden[1]. Door deze studie kan men meer begrip krijgen van de concepten achter een muziekwerk of stijl, en beter begrip kan voeren tot een andere manier van beluisteren. Ook kan de kennis bijdragen aan het begrijpen van andere kunstwerken uit bijvoorbeeld dezelfde stijlperiode. In de muziekanalyse wordt doorgaans gewerkt met een (veelal beschrijvende) methode die aan bepaalde conventies en naamgevingen voldoet, zodat de opgedane analyse gedeeld kan worden met andere muziekanalisten". http://nl.wikipedia.org/wiki/Muziekanalyse http://staff.science.uva.nl/~heck/Research/art/signaal06getij.pdf http://composer.rowy.net/Analyse/Harmonische_Analyse-3_Tentamens.pdf