Behoort indonesie tot de continenten azie en oceanie?

Dat heb ik altijd gedacht maar ik weet het niet helemaal zeker

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Teveel Risk gespeeld ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zat risk wel fout:P

Het beste antwoord

Indonesië wordt bij Azië gerekend ..... Indonesisch Guinea bij Azië en Papoea-Nieuw Guinea bij Oceanië
Voor dat laatste is het een politieke overweging geweest : omdat Papoea en de vroegere kolonies afgepakt van Duitsland tot het Britse Rijk behoorden en later tot Australië ...vóór de onafhankelijkheid.
Geologisch gezien is de Indonesische plaat (Sunda plaat) een systeempje op zijn eigen ,los van Azië en nauwer verwant aan Australië . Ook de zogenaamde 'Ring Of Fire' heeft een inkeping tot Indonesië.
Dus Indonesië bij Oceanië plaatsen is niet geologisch verkeerd.
De grote meerderheid van de Indonesiërs zijn van Maleise oorsprong = duidelijk Aziatsch ....maar De Molukken en zeker Irian ( Indon. Papoea ) zijn eerder of volledig 'Melanisch ' van oorsprong ..... net zoals de Australiërs en Kanaken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Melanesisch
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Indonesië hoort bij het werelddeel Azië. Kijk eens in een atlas, daar kan je al dit soort dingen heel goed zelf in opzoeken!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee amadea, zo simpel is het niet altijd.
Er zit wel iets in wat je zegt; Sumatra ,Java Bali en Kalimantan en Bali maken geografisch deel uit van Azië (Subcontinent Sundaland). Oostelijk van Bali beginnend bij Lombok begint het Australische continent en is de fauna en flora compleet verschillend. De grens ligt bij de zogenaamde Wallace lijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hele Indonesie ligt op zuid-oost Azie.