Waarom heet Christmas Island Christmas Island ?

Uit wikipedia ;

Christmaseiland of Kersteiland (Engels: Christmas Island of Territory of Christmas Island) is een eiland in de Indische Oceaan 350 km ten zuiden van Java. Er wonen meer dan 1400 mensen (2009).

Volledige link ;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Christmaseiland

------

Mijn vraag in het kader van de feestdagen is ;

Waarom heet Christmas Island Christmas Island ?? kwamen de eerste ontdekkingsreizigers daar met Kerstmis aan of iets dergelijks ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Er zijn meerdere eilanden die zo heten

Christmas Island (Australie, Indische oceaan), kwam aan zijn naam toen William Mynors het eiland zag toen hij eerste kerstdag 1643 langs het eiland voer.

Christmas Island (tegenwoordig Kiritimati), kwam aan zijn naam toen omdat James Cook het eiland op kerstavond 1777 ontdekte.

Christmas Island (Tasmanie), geen idee

Christmas Island (Canada), is vernoemd naar een oorspronkelijke bewoner die de achternaam Christmas had gekregen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het eiland wat jij bedoeld is de eerste uit het lijstje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op kerstdag van het jaar 1643 voer William Mynors, kapitein op het schip Royal Mary van de British East India Company, ten zuiden van Sumatra en Java toen er aan de horizon ineens een eilandje opdook. De kapitein had het op geen enkele kaart zien staan, dus het werd erbij getekend en vernoemd naar het moment. Sindsdien heet het dus Christmas Island.
fremar