Wanneer worden de luchtfoto's voor de Gemeente gemaakt?

Elk jaar maakt de Gemeente luchtfoto's waarmee ze bouwwerken controleren etc. Weet iemand wanneer ze deze (laten) maken? Ik denk ergens in de winter omdat dan het blad van de bomen is maar graag weet ik het zeker ;-).

Toegevoegd na 31 minuten:
Een aanvulling op de vraag; wie weet hoe ze die foto's maken? En wie doet dat? Vraag is voor Noord Brabant.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Niet elke gemeente maakt elk jaar luchtfoto's en sommige gemeenten maken vaker per jaar luchtfoto's. Het ligt er maar net aan, waar het voor bedoeld is.

De gemeente zal eisen van de aannemer die de vlucht doet, dat er een fotovlucht in het bladloze seizoen wordt gemaakt, bij zo goed mogelijke atmosferische omstandigheden. Daardoor worden de foto's meestal in het voorjaar gemaakt, voordat de bomen in blad gaan. Maar soms worden ze ook in het late najaar gevlogen.

Toegevoegd na 1 uur:
Gemeenten geven individueel opdracht voor het maken van fotovluchten. De provinciale en landelijke overheden hebben vorig jaar voor het eerst gezamenlijk de fotovlucht uitbesteed. Cyclomedia en Slagboom en Peeters hebben de opdracht gekregen. De provincie Noord-Brabant maakt ook gebruik van deze foto's.
Slagboom en Peeters doet ook veel fotovluchten voor gemeenten, maar er zijn meer partijen zoals bijvoorbeeld Hansa Luftbild. Op hun websites kun je opzoeken hoe dat werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jouw antwoord is beter dan die van mij! ook gericht op noord brabant zoals gevraagd: +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

In de winter, als de bladeren van de bomen zijn, dan kunnen ze alle illegale bouwwerken goed zien...