West Afrika, het is het meest westelijke punt van Mauritanië, dicht bij de stad Nouadhibou
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Potverdorie, ik zit nog druk plaatjes te uploaden....:lol:
Kaap Blanco., Cape Blanco of zoals het officieel heet Ras Nouadhibou (witte kaap in het arabisch ??) is een Afrikaans schiereiland , i Mauretanie om precies te zijn, n de westkust van Afrika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
No worries, jij ook een +je :)
In het zuidelijkste puntje van de Westerlijke Sahara.
Zie: http://maps.google.nl/maps?q=R%C3%A2s+Nou%C3%A2dhibou,+Westelijke+Sahara&hl=nl&ie=UTF8&sll=51.992171,4.494086&sspn=1.432511,4.22699&geocode=FebtPAEdbGP7_g&hnear=R%C3%A2s+Nou%C3%A2dhibou&t=m&z=13

Het heet nu Ras Nouadhibou en is de enige plek met een monniksrobbenkolonie.
Alvise da Cadamosto, een koopman uit de 15e eeuw, maakte met zijn schip een reis en kwam bij deze kaap in een storm terecht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Och, net te laat! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de kust van Oregon (de Amerikaanse staat), tussen het verder landinwaarts liggende Roseburg en Grants Pass.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Degene die een minduim heeft geplaatst heeft het niet nagekeken in zijn of haar atlas!