Welke landen met een zeekust hebben geen eilanden voor de kust?

Welke landen hebben een zeekust zonder eilanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Portugal dacht ik.

Toegevoegd na 13 minuten:
verder de landen rond ivoorkust, ghana.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Portugal? Toch wel nl. de Azoren met als bekendste het eiland Madeira.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn er een heleboel. In de link vind je een lijst met landen met een kustlijn. Ik ben eens van onder naar boven gegaan om te kijken welke van die landen geen eiland hebbenn. Ik ben bij Benin gestopt, misschien dat iemand anders verder wil gaan? De lijst tot nu toe is:
Monaco, Gibraltar, Bosnië en Herzegovina, Jordanie, Nauru (eiland, maar heeft geen eilanden), Congo, Slovenie, Togo, Irak, Niue, Belgie, Aruba (is eiland, maar..), Gambia, Litouwen, Barbados (is eiland, maar...), Benin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw lijstje klopt niet hoor.
Banjul de hoofdstad van Gambia bijv. dat is een eiland.(Ik heb er gewoond)
Ook Slovenië heeft eilandjes.
Maar misschien bedoelde de vraagsteller eilandjes van enige betekenis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banjul ligt weliswaar op St Mary's Island, maar dit vond ik niet echt een eiland omdat het met een brug verbonden is met het vaste land. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je definitie van een eiland. Het enige eiland dat bij mij bekend is in Slovenie ligt in een meer, niet voor de kust (misschien in de war met Kroatie?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord eiland is niet duidelijk gedefinieerd in de vraagstelling.
Is een uitstekende rotspunt ,een zout-of zandbank een eiland?
Banjul is inderdaad verbonden met een brug (Denton Brug) , Maar is De UK niet verbonden met Frankrijk met een tunnel?