Wat zijn die platgereden fietsbellen in het asfalt?

Op sommige plekken zie ik iets in het asfalt zitten dat nog het meest lijkt op een platgereden "dop" van een fietsbel. Die dingen zitten echt helemaal *in* het asfalt.

Wat zijn dat voor dingen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er worden regelmatig metingen verricht door de landmeetkundige dienst ,gemeente ,kadaster ,wegenbouwers en andere belanghebbende,om een verifieerbare meting te krijgen worden er soms meetpunten aangegeven die met een merkteken (de fietsbeldop) in het wegdek gedreven worden zodat een meting altijd herhaald kan worden met dezelfde parameters als voorheen.

Ik houd het toch op fietsbellen.

Bronnen:
http://fietsbellen.com/index.html

dat zijn de sluitdopjes . deze kun je loshalen om daar een verkeersbord in te zetten. net als bij een parasol. het kan ook zijn voor stroom voor als ze aan de weg gaan werken.

Dat zijn spullen, die vergeten zijn tijdens wegwerkzaamheden. Denk ik...

Dat zijn meetpunten:die zijn ervoor om de hoogte van de straten in kaart te brengen .je ziet ze heel vaak op de fietspaden . Toegevoegd na 2 minuten: Maar ze zijn wel een stukje kleiner dan een fietsbel.

Meetpunten in het wegdek. (afb 1) Je hebt ze ook in kleine uitvoering, dit word een meetspijker genoemd (afb 2)