Wat zijn die platgereden fietsbellen in het asfalt?

Op sommige plekken zie ik iets in het asfalt zitten dat nog het meest lijkt op een platgereden "dop" van een fietsbel. Die dingen zitten echt helemaal *in* het asfalt.

Wat zijn dat voor dingen?

Picture for question
Cryofiel
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zouden dat niet gewoon fietsbellen kunnen zijn, die door het verkeer in het asfalt zijn gereden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat dacht ik ook maar is blijkbaar niet juist..

Antwoorden (6)

Er worden regelmatig metingen verricht door de landmeetkundige dienst ,gemeente ,kadaster ,wegenbouwers en andere belanghebbende,om een verifieerbare meting te krijgen worden er soms meetpunten aangegeven die met een merkteken (de fietsbeldop) in het wegdek gedreven worden zodat een meting altijd herhaald kan worden met dezelfde parameters als voorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal gelijk, iedere vijf jaar worden die metingen herhaald. Om oa het inklinken van het oppervlak (of ondergrond) te meten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja, om de vijftig met afstand van elkaar, in elk geval binnen de bebouwde kom. Daarbuiten, weet ik het niet zeker.
Ik houd het toch op fietsbellen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook! (Cyrofiel, zet er dan het juiste plaatje bij, als je geen fietsbellen bedoeld! :-) )
dat zijn de sluitdopjes . deze kun je loshalen om daar een verkeersbord in te zetten.
net als bij een parasol.
het kan ook zijn voor stroom voor als ze aan de weg gaan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn spullen, die vergeten zijn tijdens wegwerkzaamheden. Denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn meetpunten:die zijn ervoor om de hoogte van de straten in kaart te brengen .je ziet ze heel vaak op de fietspaden .

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar ze zijn wel een stukje kleiner dan een fietsbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meetpunten in het wegdek. (afb 1)

Je hebt ze ook in kleine uitvoering, dit word een meetspijker genoemd (afb 2)