Een vlakte is een groot gebied met redelijk weinig reliëf. Vlaktes kunnen beter geschikt zijn voor landbouw dan voor plateaus en gebergten. Vlaktes kunnen overblijfselen zijn van veel grotere gebieden die nu grotendeels geërodeerd zijn, zoals oude gebergten of vulkaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is netter en ook de gewoonte op GV dat je de bron vermeldt, in dit geval
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlakte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry ;)
Een plat land, een effen grond. Het open veld.
Uitgestrektheid, een kale vlakte.
Bronnen: