Hoe diep is de mens zelf onder de grond geweest?

Dus niet in water, echt onder de grond als in een mijn. Ik wil graag weten op welke diepte een mens ooit heeft gelopen/gestaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (2)

Tot een kilometer of 35 moet je wel kunnen komen. Zo dik is de aardkorst gemiddeld op de continenten. Niet dat de mens ooit zo ver is geweest, de diepste mijn is 2,7 kilometer, de diepste boring twaalf kilometer.
http://www.quest.nl/vraag-en-antwoord/hoe-diep-kun-je-theoretisch-een-gat-graven

Maar waar die "diepste mijn" dan is kan ik niet vinden.
Wel deze:

Bingham Canyon Mine, gelegen bij Salt Lake City, is de diepste dagbouwmijn ter wereld. De mijn meet 4,5km in diameter en is 1,2km diep. Wat het nog indrukwekkender maakt, is het feit dat er vroeger een berg stond op de plaats waar de mijn nu is.

Kijk hier voor informatie en indrukwekkende afbeeldingen.

http://www.losapos.com/nl/dagbouwmijnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en door de hitte.
De allerdiepste mijnbouwoperaties ter wereld vinden plaats in de TauTona mijn bij Carletonville in Zuid-Afrika. Daar wordt op 3,9 km. diepte goud gedolven.

Zonder airconditioning zou het 51 graden celcius zijn op het diepste niveau. De lift doet er een uur over om van het oppervlak naar het diepste niveau te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gevonden: + En daarom zou goud verboden moeten worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@momo: Waarom is dat dan? Omdat de mijnen onmenselijk zijn?