Zure regen bestaat in drie vormen, regen, nevel/mist, en een droge, maar hoe moet ik die droge vorm voorstellen?

Regen en nevel/mist is wel duidelijk, maar hoe wordt die droge vorm dan verspreid over het land?

Toegevoegd na 28 minuten:
(Ik zat zelf te denken aan stof??)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ijs? Denk aan gletsjers... of lawines...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neerslaande rook, uitlaatgassen
11 jaar geleden
Je spreekt van 'zure neerslag, droge depositie' als verzurende gassen uit de atmosfeer rechtstreeks neerslaan op de aarde. Ze hoeven dus niet eerst op te lossen in b.v. mistdruppeltjes.
Ook fijnstof kan een vorm van zure neerslag, droge depositie zijn. De stofdeeltjes zijn in vaste vorm niet zuur, maar als ze neerslaan op het aardoppervlak en daarna in aanraking komen met vloeistof, zorgen ze wel degelijk voor verzuring.