Hoeveel oppervlakte Noordzee valt onder Nederland? waar ligt de grens tussen Nederland en Engeland? Hoe is dat in het Noorden van ons land geregeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gebied dat Nederland in beheer heeft van de Noordzee noemen we de Nederlandse Exclusieve Economische Zone. Het is een stukje continentaal plat waar Nederland zeggenschap over heeft. Hierbij een link naar de wikipedia met duidelijke info en een duidelijk kaartje.
(En hoera! De kaartjes komen overeen met bovenstaand!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ploes 1. ja, gelukkig dezelfde ;-)
En hier nog maar eens een kaartje ....waruit blijkt dat Nederland meer zee heeft dan land.
Op gebied van bodemrijkdommen zit men helaas net niet bij de grootste schatkist

Toegevoegd na 2 minuten:
Wikipedia geeft een gedetailleerd overzicht van alle Noordzeegrenzen: link