Welke stof heeft een kleinere dichtheid dan water en lost niet op met zout?

Olie ken ik al. Maar ik moet een stof vinden om te verkomen van het uitlogen van een zout cavernedak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Je vraag is een heel klein beetje onduidelijk.
Je wilt een (vloei?)stof hebben die een lagere dichtheid heeft dan water. (Of moet het per se drijven?) En waar zout niet of nauwelijks in oplost.

Ethanol, propanol en aceton hebben allemaal een lagere dichtheid dan water en keukenzout lost nauwelijks op in deze stoffen. Alleen, mengen deze stoffen wel goed met water. Maar ik denk niet dat dit is wat je zoekt.

Het gemakkelijkste lijkt mij om gewoon vet te gebruiken. Ik zou persoonlijk iets als vaseline aanraden.