Wat is de oorzaak van het rare geluid in het filmpje?

Ik kwam een filmpje op het internet tegen waarin er rare geluiden worden waargenomen van over de hele wereld, maar het is een beetje onduidelijk wat die geluiden veroorzaakt.
Er zijn een hoop mensen die het niet weten en er meteen complottheorieën achter gaan zoeken en dus niet meer verder denken naar de werkelijke oorzaak.

Zou er een fysische geografie oorzaak kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Overal ter wereld horen mensen af en toe onverklaarbare harde knallende geluiden. Een mogelijke verklaring zijn meteoren. Als die het binnenkomen in de aardse atmosfeer doorstaan - en dat kan zonder dat ook maa iemand het ziet gebeuren -, dan zouden ze de geluidsmuur kunnen doorbreken. Dan blijven er nog de geologische verklaringen over. Op sommige plaatsen op aarde produceren zandduinen fluisterende, fluitende en zelfs brommende geluiden. Grote duinen met steile lijzijde zijn in erg droge omstandigheden vaak lawaaimakers. Zingend zand vinden we op zo'n dertig plaatsen, o.a.: Californië Egypte, China en Wales. (EOS Magazine, mei 2012)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is gewoon iemand creatief geweest met geluidseffecten toevoegen. Als er echt wereldwijd rare geluiden werden waargenomen, zou het echt wel in het journaal komen.
Dit is gewoon nep, om mensen bang te maken.
11 jaar geleden
Had het ook gezien ja, er zijn heel veel theorieën hierover. Er zegt bijvoorbeeld een wetenschapper dat er gassen uit de aarde ontsnappen en deze dus het geluid maken. Een andere zegt dat het met energievelden te maken heeft in de ruimte.

Er is nog geen 'echt' antwoord op, maar het is in iedere geval niet nep. Kijk maar in onderstaande bron (wel Engels), daar is een wetenschapper aan het woord over dit fenomeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk zo'n min...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedank voor je antwoord. Dat stukje over dat de golven worden veroorzaakt door bijvoorbeeld aardbevingen komt me bekent voor! Ik kende iemand uit een land waar regelmatig aardbevingen voorkwamen en die hoorde soms ook zo'n "raar geluid" tijdens de aardbeving. En hij schok een keer heel erg toen ik op een lege fles cola ging fluiten want dat klonk net zo, en hij dacht dat er een aardbeving was. Als ik je een plus kon geven had ik het gedaan maar ik moet dan niveau 2 zijn.