Dat is Canada met een wateroppervlakte van bijna 900.000 vierkante kilometer.

Toegevoegd na 53 seconden:
Kijk in de link onder "Geografie".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kierkegaard47
9 jaar geleden
Klopt waarschijnlijk niet. Ik vind nl exact hetzelfde getal op http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_dependencies_by_area

en daar staat als aantekening bij: Water area: is the sum of the surfaces of all inland water bodies, such as lakes, reservoirs, or rivers, as delimited by international boundaries and/or coastlines.[2] Territorial waters and exclusive economic zones are not included. Some entries may also include coastal waters, while others do not due to unavailability of reliable data/source. Ik zou daarom in eerste instantie geneigd zijn dit getal te interpretere als de oppervlakte van alle rivieren, meren, enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk heb je gelijk. Ik heb het daarom ook over wateroppervlakte en niet over zee. Overigens heeft Canada ook de langste kustlijn ter wereld. De definitie is dat 12 mijl bij de teritoriale watern van een land horen. Dan heeft Canada met de langste kustlijn ter wereld ook de meeste zee :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn er ook landen die dat gedaan hebben?
kierkegaard47
9 jaar geleden
ah, dat tweede argument vind ik al een stuk sterker (langste kustlijn dus vermoedelijk meeste zee). Hoewel het inderdaad nog steeds niet zo hoeft te zijn in theorie. Op zich wel interessant dat het blijkbaar zo moeilijk is om antwoord op deze vraag te geven ...