Weet iemand een oude woonwijk in Mumbai/Bombay?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heb je hier iets aan?

"De eerste Europese kolonisten vestigden zich in de oostelijke wijk Bombay Fort, genoemd naar het oude bolwerk. In deze vroegere koloniale wijk vindt men brede boulevards, afgewisseld met parken en grote stenen gebouwen. Tegenwoordig is het een zakenwijk met de hoofdkantoren van de belangrijkste firma's uit westelijk India."
http://www.josopreis.nl/IndiaZuid/Bombay.htm

Het was dus vroeger een woonwijk, en nu is het meer het zakelijke centrum van Bombay. Hoeveel mensen daar nu (nog) wonen is lastig te vinden. Maar als je zoekt op Mumbai-Fort plaatjes kom je ook woontorens tegen. Er zullen dus best nog veel mensen wonen.

Meer te lezen hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fort_%28Mumbai_precinct%29
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het vroegere eiland van 'oude vrouwen' Colaba .
Nu de uiterste punt van Mumbai .
Dit is de oudste wijk en stamt uit e tijd van de Portugezen.
Die hebben trouwens de naam Bombay bedacht...namelijk : Goede Baai: Bon Baia
Later zijn de Engelsen daar gekomen en hebben de naam fonetisch een beetje overgenomen. Nu heet het weer anders .
Deze wijk is echter zeer toeristisch en de meeste hotels zijn daar. Dus ik twijfel of je er het 'echte India' nog terug vindt (Een soort openluchtmuseum zoals Brugge)