In welk land worden mensen het oudst?

En waar ligt dat dan aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
fremar
10 jaar geleden
http://www.leerwiki.nl/Welke_landen_hebben_de_hoogste_en_laagste_levensverwachting

Het beste antwoord

Dat is een Grieks eiland. Ik ga nog even zoeken welk eiland. Het heeft vooral te maken wat de mensen daar eten en drinken + het gunstige klimaat.

Toegevoegd na 6 minuten:
Icaria, Griekenland: Een expeditie in April '09 naar dit eiland ontdekte een locatie met het hoogste percentage 90 jarigen waar dan ook ter wereld. Bijna 1 op de 3 haalt die leeftijd. Verder komt kanker daar 20% minder voor, 50% minder hart en vaatziekten en dementie komt daar eigenlijk helemaal niet voor.

Hier is ook nog een uitzending over geweest in EENVANDAAG
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hebben ze wel gecontroleerd of al die oude mensen nog in leven waren? In 2012 heeft het grootste fonds in Griekenland nog van
+/- 64.000 personen de uitkering stop gezet omdat die reeds overleden waren. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Schuldencrisis/article/detail/3152267/2012/02/02/Grieks-pensioenfonds-stopt-betalingen-aan-63-500-doden.dhtml
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha........daar hebben ze totaal geen last van een crises.

Andere antwoorden (2)

Dat is Monaco met een gemiddelde levensverwachting van +/- 90 jaar, wat een stuk hoger is dan die van de nummers twee (Macau) en drie (Japan) met +/- 84 jaar.

Het waarom zal vast te maken hebben met de relatief grote welvaart en de vele geimporteerde rijken. Die hebben over het algemeen een hogere levensverwachting (minder zwaar/gevaarlijk werk, betere gezondheidszorg). Als je relatief veel van die mensen hebt dan trekt dat het gemiddelde aardig omhoog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat mensen in Japan het oudst worden, dat komt door het veel eten van vis.