Wat is de belangrijkste rivier in Nederland?

De Rijn is het langste, maar de Maas is weer een belangrijke vaarweg zag ik op internet. Maar welke is nou de belangrijkste?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (4)

Amadea
12 jaar geleden
De Rijn voert niet alleen het meeste water aan maar is ook voor de export en de import veel belangrijker dan de Maas; we voeren veel meer uit naar Duitsland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie rivieren zijn samen erg belangrijk voor Nederland. De Maas, de Rijn en de Schelde. Uit je vraag blijkt niet volledig wat je belangrijk aan een rivier vindt. Je geeft lengte en hoeveelheid water aan. Economisch gezien is de Rijn de belangrijkste (vanwege het vervoer) en zeker mag ook vermeld worden dat de Rijn belangrijk om haar natuur en toerisme is. Wil je alles over deze drie Nederlandse rivieren op een rijtje zien en nalezen. Dan zou ik zeggen bekijken eens de boeiende website van het Expertise- en Innovatie Centrum Binnenvaart !

www.informatie.binnenvaart.nl/themas/de-rijn.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Waal. Breedste en drukste rivier van Nederland. Tevens ook de meest gevaarlijkste rivier van Nederland vanwege de vele stromingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waalvis leuk..gevonden. De Waal heeft vele kolken en kun je allang niet meer veilig overheen zwemmen. Vorig jaar nog of twee jaar geleden zijn er weer een paar verdronken bij het zgn waalstrandje. De Waal staat erom bekend als gevaarlijk.