Zijn er (ei)landen die (her)ontdekt zijn sinds de mensheid foto's van de Aarde kan maken met behulp van satellieten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

WASHINGTON (ANP) - Voor de westkust van Jemen heeft zich een nieuw eiland gevormd na een vulkaanuitbarsting. Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA ontdekt op foto's van de aarde.
De NASA maakte de foto's al voor de kerst maar plaatste ze vrijdag op internet. Te zien is dat een witte rookwolk opstijgt in de Rode Zee en dat er een eiland ligt op een plek waar eerder alleen water te zien was.
fremar
12 jaar geleden
Jazeker, Barrière-eilanden voor de kust van Brazilie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker
En nog geen kleintje ook.
Men kan met behulp van een sonar ,satellieten en andere hulpmiddelen tegenwoordig een beeld krijgen van hoe Antarctica er werkelijk uitziet zonder ijs en sneeuw.
Men heeft daardoor het moedercontinent kunnen scheiden van honderden eilandjes waarvan men van vele vermoedde dat ze aan het moedercontinent vast zaten.
Men heeft ook tal van meren gevonden.
De ontdekking is pas vorig jaar in kaart gebracht.