hoe komt het dat het in Qatar zo weinig regent ?

dus ik moet een werkstuk maken voor aardrijkskunde over Qatar. nu komt de vraag die ik moet beantwoorden in het werkstuk hoe komt het dat het in Qatar zo weinig regent ? helaas kan ik er weinig over vinden op internet. misschien kan ik hier wat informatie binnen krijgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Dat komt omdat Qatar een woestijnklimaat heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de evenaar schijnt de zon loodrecht op de aarde, daarom is er veel verdamping en valt er veel regen. De verdampte lucht bij de evenaar stroomt ook voor een deel weg naar het noorden en het zuiden, naar ca. 30 graden noorder- en zuiderbreedte. Daar is de lucht gedaald en warmer geworden, kan dus meer waterdamp bevatten en is het droog. Qatar ligt op ca. 30 graden noorderbreedte, dus wat hierboven staat geldt ook voor Qatar.