wolken bijven in de lucht tot dat er meer vocht bij komt en het regenwolken worden. daardoor worden wolken zwaarder door al dat vocht en gaat het regenen en komt het neer op de aarde. en langzaam verdampt het regen/vocht op de aarde en gaat het weer naar boven en worden dan weer wolken. dus wolken blijven deels in de lucht.

Toegevoegd na 3 minuten:
hier kan je ook nog het een en ander over wolken vinden en het ontstaan ervan: www.nl.m.wikipedia.org/wiki/Wolk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wolken gaan waar de wind gaat!

Dus gaat de wind richting oosten dan drijven de wolken daar ook heen en draait de wind dan gaan de wolken ook de andere kant op

Het is echter natuurlijk niet zo dat DEZELFDE wolk op deze manier 3 rondjes om de aarde maakt.

Wolken ontstaan als er veel vocht is en wolken verdwijnen ook weer, ze regenen leeg en het laatste restje "lost op" in de omliggende lucht.

Maar als je naar de beweging van de wolken kijkt zie je niets anders dan de beweging van de luchtlagen (op die hoogte)

Toegevoegd na 2 minuten:
ha, met dat laatste bedoelde ik dat wolken zelfs verschillende kanten op kunnen en dat staat zelfs in wiki: zie citaat en link

"Wolken op grotere hoogte kunnen zelfs in tegengestelde richting bewegen dan lagere wolken en soms zijn er twee "lagen" zichtbaar."
12 jaar geleden
Nergens.

De wolk drijft mee op de wind en stijgt langzaam op, als de wolk hoog genoeg is condenseert het water en regent het.

Toegevoegd na 2 uur:
Even ter verduidelijking.

De wolk gaat nergens heen, hij houdt op met bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen. De wolk houdt op met bestaan.