Hoe snel droogt de grond na 2 dagen regen?

Donderdag ga ik fotograferen. Aanstaande dinsdag en woensdag word veel regen voorspeld en donderdag droger. Wat ik me afvraag, mocht het woensdag op donderdag nacht droog blijven, is de kans dan groot dat er donderdag ochtend overal nog grote plassen met water liggen of is het meest droog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (2)

Deze vraag is niet zomaar te beantwoorden.
Waar is die grond? Op een open plek of in een dichtbegroeid bos? In de stad of ergens op het platteland? In de schaduw of op een zonnige plek?
En wat voor een grond, zand of klei?

Ik weet niet of je al een locatie op het hoofd had maar als je wilt fotograferen op droge grond zoek dan bij voorkeur naar een plek waar de wind en de zon vrij spel hebben (dus weinig schaduw en beschutting) en een plek in een bebouwd gebied met een zanderige grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in een stad, in het centrum. Verschillende soorten grond dus. Meer schaduw dan zonnige plekken.
Van invloed zijn de grondsoort en samenstelling van deze grond.
De hoeveelheid vocht dat er al in de grond zit.
De hoeveelheid gevallen neerslag.
De kracht van de wind.
De luchtvochtigheid, soms is die erg laag en heb je sterk drogend weer.
Mogelijk valt er op woensdag niets of vrijwel niets.
Vaak is er na een regenfront alleen maar een verdwaalde bui.