Vluchten natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon een huis ver uit de kust kopen
of op een plek gaan wonen waar ze niet kunnen komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is natuurgeweld daar kun je eigenlijk als nietige mens niets tegen doen. Je kunt natuurlijk wel in een gebied waar tsunami's kunnen voorkomen goed opletten wanneer er een tsunami alarm wordt gegeven door de plaatselijke autoriteiten. Dan kun je eventueel nog tijdig vluchten en wel naar zo hoog mogelijke gebieden want alleen daar kun je veilig zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zo veilig mogelijke gebieden zijn bij voorkeur bergachtige gebieden. Op het dak van een huis bijv. valt ook niet aan te raden (tenzij er geen andere mogelijkheid is) want de kracht van het water met alles wat meegesleurd wordt is zo hevig dat ook een huis compleet kan worden meegesleurd.
Je hebt dit goed kunnen zien bij die ramp in Japan in maart van dit jaar bij Fukusjima.
12 jaar geleden
Een huis met een ondergrondse kelder die je kunt afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen zulk natuurgeweld valt weinig te doen. Je zou ver van de zee, op hoger gelegen land, in een gematigde klimaatzone kunnen gaan wonen. Maar wie weet wat je daar dan weer te verduren krijgt. De mens wikt, God beschikt.