Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een site met Aardrijkskundige vragen op universitair niveau?

Ik heb een weddenschap afgesloten met mijn docent aardrijkskunde (VMBO-T). Hij beweert dat hij echt ALLES over het vak weet. Ik ben opzoek naar heel moeilijke vragen op geografisch gebied met antwoordenlijst. Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Zelf maken: Noem de tien grootste steden van China?, wat is de hoofdstad van de provincie Töv in Mongolië? (Zuunmod). Welke plaatsen liggen er aan het Tobameer?. Wat is de etnische samenstelling van de bevolking in Bolivia, welke presidenten zijn er afgebeeld in het Mount Rushmore monument.
Vragen verzinnen is niet zo moeilijk, en op het internet is het gemakkelijk om de antwoorden te vinden. Het lijkt mij een behoorlijk grootspraak te beweren dat je alles van geografie weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, dit kun je toch zelf wel verzinnen. Vraag hem bijvoorbeeld naar de hoogste berg van Frans-polynesië (Mont Orohena, 2241 meter) of uit hoeveel eilanden de Filipijnen bestaan (7107). Als je 20 van deze vragen verzint kan hij ze nooit allemaal weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wat leuk, je wordt lekker uitgedaagd. Een paar ideetjes."Wat is de nederlandse naam van de op één na oudste stad van België? "Antwoord: Doornik. Het stadje ligt aan de Schelde en in de provincie Henegouwen, maar die informatie vertel je er niet bij natuurlijk. "Hoe hoog is de Kilimanjaro?"Antwoord: 5895 m. Wat ook leuk is, dat je een vage vlag van een onbekend landje tekent en hij moet raden van welk land die vlag is. Of: "wat is de hoofdstad van Bhutan?" Antwoord: Thimpu "Wat is de hoofdstad van Georgië?"Antwoord: Tbilisi "in welk land ligt de Angelwaterval? Antwoord: in Venezuela.
Kijk ook eens op sites met quizvragen over aardrijkskunde /geografie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens op fysische geografie of sociale geografie. Zo noem je namelijk aardrijkskunde op universitair niveau.

Vraag hem bijvoorbeeld eens om de opeenvolgende glacialen en interglacialen die Nederland gekend heeft, aan je op te noemen (antwoord in het plaatje in onderstaande link). Of uit te leggen wat het verschil is tussen eustatische en oligostatische zeespiegelstijging. Of de vorming van hadley-cellen in de atmosfeer te verklaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op www.ikhebeenvraag.be
op deze site kun je een vraag stellen aan een echte wetenschapper. Test eerst j emoeilijke vraag bij deze persoon voor je je leraar te grazen neemt
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je wilt weten of jouw leraar een echte aardrijkskundige is, moet je hem vragen wie de ontdekker van Amerika is. Als hij Columbus antwoordt is hij geen echte aardrijkskundige. Wanneer hij Amerigo Vespucci zegt dan is hij een ware aardrijkskundige. Voor geografen of aardrijkskundigen is Vespucci namelijk de echte ontdekker van Amerika(daarom hebben ze dat continent naar hem vernoemd en niet naar Columbus) Niet geografen denken dat Columbus de ontdekker is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo Universitair nivo? Vraag hem gewoon welke grondsoort er in de tuin van je tante in "weet ik veel" ligt. Of hoeveel water de Vecht afgelopen september per dag afvoerde, of hoeveel inwoners Haren bij Groningen heeft. Of hoeveel inwoners betondorp heeft. De man heeft wereklijk grootheidswaanzin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding