Is er een land dat als nationaal embleem een varken heeft? B.v. op vlag of in wapen (heraldiek)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Oh ja hoor
Je moet niet ver lopen : Bij ons in België
'De Ardense Jagers ' Regiment

Toegevoegd na 12 minuten:
Ze zitten nu in Afganistan

Toegevoegd na 39 minuten:
onder ;Richard III van Engeland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- ? Zijn nochtans geen eenden hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus !

Andere antwoorden (2)

wel het (ever)zwijn. Ook een varken, maar het gewone huis tuin en keukenvarken is toch te weinig inspirerend om een vaandel te sieren

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry, het komt dus wel voor, al gebeurt het niet vaak
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je even doorlezen in je eigen link want het varken komt dus wel voor in de heraldiek!
Op de 1 cent munten van Bermuda staat een wild zwijn afgebeeld. Krause Mishler catalogus KM 15, 44, 44a,b,c,d.
Ook op diverse chinese munten word een varken, in diverse uitvoeringen gebruikt om het jaar van het varken aan te duiden, het betreft hier munten uit 1983.