Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in welke provinci licht de meeste meren?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ben gewoon nieuwsgierig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je te vragen in welke Nederlandse provincie de meeste rivieren liggen? Of gaat het ook om andere landen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

in Friesland
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en nog veel meer. IJselmeer, Tjeukermeer, Heekermeer.. :P
sorry.
plus hoor!
Amadea
12 jaar geleden
IJsselmeer, Tjeukemeer en Heegermeer zijn de correcte namen van de door Herbal vermelde meren. Daarnaast heb je nog de Fluessen, het Slotermeer, de Langweerderwielen en de Goëngarijpsterpoelen. (En dan te bedenken dat ik daar overal op gezeild heb...).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lucky you!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeilen op de friese meren... Heerlijk! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en excuses voor de spelfouten; had het niet in de gaten!

Andere antwoorden (4)

De provincie waar de meeste meren liggen is volgens mij noord Holland...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandenburg (Duitsland) maar ook de provincie in Finland (land van de duizend meren)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het IJsselmeer is het grootste meer. Een groot gedeelte daarvan ligt in de provincie Noord-Holland.
Het grootste aantal meren ligt in Friesland.
Je kunt op Google maps dat zelf nakijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou denken dat het antwoord Friesland is met zijn grote meren. Toch klopt dat niet. De meeste meren liggen namelijk in de provincie Zuid-Holland. Dat zijn voor het grootste gedeelte afgegraven veenplassen als de Reeuwijkse plassen. Heel Zuid-Holland ligt vol met kleine meertjes. Veel kleiner dan in Friesland, maar groter in aantal. Ongeveer 370 als je de kleintjes ook meetelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van mij doet eutrofieringonderzoek in dit soort plassen voor zijn promotieonderzoek. Hij kwam met dit getal aanzetten. Wielen zijn natuurlijk anders ontstaan, maar daar hebben ze er in Zuid-Holland natuurlijk ook een boel van.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding