Zijn er nog meer landen dan Nederland die geen bergen hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar dat zijn niet echt hele hoge bergen
corzijlstra
12 jaar geleden
Een berg is een berg. Of die hoog of laag is maakt niet uit. Het is wel van belang te weten vanaf hoe hoog je van een berg kunt spreken. Volgens mij is een laaggebergte van een x aantal meters tot 500 meter. Een middelgebergte van 500 tot 1500 meter en een hooggebergte vanaf 1500 meter. De vraag is wel, als van een gebergte het hoogste punt 1800 meter is en de rest onder de 1500 meter is, of men dan moet spreken van een hooggebergte of een middelgebergte.
Zouden Uruguay, Estland, Letland en Litouwen bergen hebben?

Antwoorden (6)

Nederland heeft dan wel de Vaalserberg, het stelt inderdaad niet zoveel voor.

Nog zo'n prachtig fietsland is bijvoorbeeld Denemarken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoogste punt van Denemarken is 170 meter,
Hoogste punt van Nederland is 323 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, met die speciale gemeente meegerekend wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@izmo, welk natuurlijk punt is dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, je bedoelt onze eilanden :-), ja daar heb je gelijk in!
vaticaan stad en monaco
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zijn dan eigenlijk uitzonderingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Dat zijn ook lande
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
datzijn idd. landen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en san marino en andorra dan zeker ook
Landen die net zo als Nederland een deltagebied zijn, dus bestaan uit aanslibsel en sediment van rivieren. Voorbeelden zijn: Bangladesh, Egypte ,v.w.b. de Nijldelta, en natuurlijk de landjes in de Zuidzee. Allemaal overstromingsgevoelig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Malediven. De hoogste landpunt is 2,4 m. Op het Wingilieiland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het land Aruba heeft alleen maar heuvels, geen echte bergen. En ja, dat is staatsrechtelijk een land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt een "land" wilt vergelijken met Nederland dan zou ik gaan voor Estland.
Dit land is ongeveer even groot en het hoogste punt ligt op 318m, lager dan ons hoogste punt.
Nemen we Koeweit dan hebben we een landje dat maar half zo groot is als Nederland, maar praktisch helemaal vlak... paar meter boven zee.